نقش مدارس در پیشگیری از اعتیاد مهم است
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا ، ' حمید صرامی ' در آیین پایانی نخستین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم كه در مجموعه فرهنگی شقایق تهران برگزار شد، افزود: دست اندركاران مدارس باید با همكاری انجمن های اولیا و مربیان، اطلاعات كافی در زمینه آسیب‌های اجتماعی و محرك‌های توهم زا به دانش آموزان ارایه دهند زیرا در غیر این صورت، اطلاعات غلط را از ماهواره‌ها و سایت‌ها به دست می‌آورند.

وی از دانش آموزان به عنوان مهم ترین سرمایه‌های انسانی یاد كرد و اظهار داشت :برای رسیدن به ایران 1404 به عنوان قطب علمی منطقه، نیازمند دانش‌آموزانی سالم هستیم.

صرامی با بیان اینكه سلامت تنها محدود به سلامت جسمی نیست، ادامه داد: ضروری است دانش آموزان از دوره پیش دبستانی تا مقاطع بالاتر از سلامت روانی، ‌اجتماعی و معنوی برخوردار باشند.

وی مهم ترین رسالت در حوزه پیشگیری را توجه به جایگاه آموزش و پرورش دانست و گفت: مدارس به عنوان سازمان‌های آموزشی و اجتماعی، اساسی‌ترین نقش را برای ارتقا فرهنگ هر جامعه ایفا می‌كنند و این پایگاه‌های سلامت اجتماعی و آموزشی توانسته‌اند به رسالت سنگین خود در این سال‌ها جامه عمل بپوشانند.

این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر بر لزوم اطلاع رسانی و آگاه‌سازی دانش‌آموزان به طور مستمر تاكید كرد و افزود:با توجه به رشد عقلی، شخصیتی و جسمی دانش‌آموزان، باید اطلاعات لازم در زمینه آسیب‌های اجتماعی به آنها ارایه شود.

صرامی تصریح كرد دانش‌آموز باید در مقابل فشار گروه دوستان در دبیرستان، مهارت ابراز وجود و مخالفت را پیدا كند، زیرا مدارس مهم‌ترین پایگاه برای آموزش این مهارت‌ها هستند.

وی با تاكید بر لزوم توسعه فعالیت‌های جایگزین سیگار،‌ مواد محرك و توهم‌زا و موادمخدر ، اظهار داشت: دانش‌آموزان باید مدل و سبك زندگی را از طریق فعالیت‌های جایگزین مانند ورزش و شركت در جشنواره‌ها بیاموزند.

صرامی با اشاره به لزوم انجام خدمات مشاوره در مدارس گفت: رویكرد پیشگیرانه نیازمند ارائه خدمات مشاوره‌ای است و باید از این طریق نسبت به مصون سازی و واكسیناسیون ذهنی دانش‌آموزان اقدام شود.

وی تصریح كرد دانش‌آموزان باید به مهارت‌های مقابله با خشونت ناگهانی‌، استرس و اضطراب مجهز باشند تا به عنوان نوجوان سالم در هزاره سوم زندگی سالمی داشته باشند.

اجتمام **9022 ** 1569**





:: برچسب‌ها: کانادا , مدل , موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: